- Full text
- Tijdschrift
- Nummer 19
- Artikel
- Orb. Brussel (Fr.), 07/08/2019
Volume 2019 : 19
HvJ, 29/07/2019
Specifieke criteria om sampling te beoordelen : voldoende om geschillen efficiënt op te lossen ?
Orb. Antwerpen, 04/07/2019
Geen grensoverschrijdend gedrag tussen auteurs en modellen aub !
Orb. Brussel, 20/09/2018
Gent, 03/06/2019
Spa / Spa Secrets : een (te) algemene draagwijdte aan een in concreto- beoordeling ?
Orb. Brussel (Fr.), 07/08/2019
Louboutin's hoge hakken doen Amazon struikelen : gemiste kans om de aansprakelijkheid van beheerders van online marktplaatsen nog meer te verduidelijken ?
Gent, 08/04/2019
De “natuurlijke houder van een domeinnaam” is niet meer dan een hersenspinsel
Actualia - Bewegingen
HvJ, 29/07/2019
Specifieke criteria om sampling te beoordelen : voldoende om geschillen efficiënt op te lossen ?
Orb. Antwerpen, 04/07/2019
Geen grensoverschrijdend gedrag tussen auteurs en modellen aub !
Orb. Brussel, 20/09/2018
Gent, 03/06/2019
Spa / Spa Secrets : een (te) algemene draagwijdte aan een in concreto- beoordeling ?
Orb. Brussel (Fr.), 07/08/2019
Louboutin's hoge hakken doen Amazon struikelen : gemiste kans om de aansprakelijkheid van beheerders van online marktplaatsen nog meer te verduidelijken ?
Gent, 08/04/2019
De “natuurlijke houder van een domeinnaam” is niet meer dan een hersenspinsel
Actualia - Bewegingen
Jaar
2019
Volume
2019
Nummer
19
Pagina
1742
Taal
Nederlands
Rechtscollege
Brussel, Ondernemingsrechtbank-Rechtbank van Koophandel - Tribunal de l'Entreprise-de Commerce, 07/08/2019
Referentie
D. NOESEN, “Orb. Brussel (Fr.), 07/08/2019”, RABG 2019, nr. 19, 1742-1754
Samenvatting
De gemiddelde consument interesseert zich voor de modesector en zal met een normaal aandachtsniveau bekende merken in die sector herkennen. De beschermingsomvang van een bekend kleurmerk in die sector is niet beperkt tot de exacte reproductie van de kleur, maar strekt zich ook uit tot reproducties met een onbeduidend verschil in kleurschakering. Bij publicaties die slechts een deel van het (kleur)merk weergeven, zal het menselijk brein de afbeelding mentaal vervolledigen – zeker indien het om een bekend merk gaat – en kan er alsnog een inbreuk worden vastgesteld. In het kader van een merkinbreuk bij (online) reclame en advertenties moet worden nagegaan of de vermeende inbreukmakers een actieve rol hebben gespeeld, in die zin dat zij directe of indirecte controle hadden over de handelingen die de inbreuk uitmaken. Het feit dat de goederen die te koop worden aangeboden mogelijks eigendom zijn van een derde partij, verhindert niet dat een tussenpersoon voor eigen rekening reclame maakt wanneer die de goederen van derden adverteert. Dit is in het bijzonder het geval in het kader van gedragsgerichte reclame. Een tussenpersoon kan in dit opzicht aansprakelijk worden gesteld voor de handelingen van een derde gebruiker, tenzij die een louter neutrale technische dienst heeft verleend, zoals een doorgeefluik-, caching- of hostingdienst.
Geachte bezoeker
Deze pagina is gereserveerd voor de Jurisquare leden.
Bent u reeds lid van Jurisquare, gelieve u aan te melden via de knop 'Inloggen' hieronder. Bent u nog geen lid, klik dan op de knop 'Abonneren'. Vanaf € 422,57 (BTW excl.) per jaar bent u reeds lid van Jurisquare en heeft u toegang tot de grootste digitale bibliotheek van België!