- Full text
- Tijdschrift
- Nummer 2
- Artikel
- RvS (10e k.) nr. 236.053, 11 oktober 2016 (bvba Kasar / Stad Vilvoorde)
Volume 2017 : 2
Recente wijzigingen aan de RMI-Wet
Het decreet integraal handelsvestigingsbeleid. Een (r)evolutie
Nieuwe regelgeving voor de re-integratie van arbeidsongeschikte personeelsleden. Toelichting en kanttekening bij de toepassing op het (lokaal) overheidspersoneel
RvS (10e k.) nr. 233.760, 5 februari 2016 (bvba HS-Trading / Gemeente Maasmechelen)
RvS (10e k.) nr. 233.767, 6 februari 2016 (bvba Kings, Jean-Paul Moreels / Stad Aalst)
RvS (10e k.) nr. 235.518, 15 juli 2016 (bvba Ramses / Burgemeester van de stad Vilvoorde)
RvS (10e k.) nr. 235.738, 13 september 2016 (vzw Desk, Natascha Roek / Gemeente Maldegem)
RvS (10e k.) nr. 235.786, 16 september 2016 (bvba Noxx Antwerp / Stad Antwerpen)
RvS (10e k.) nr. 235.805, 20 september 2016 (vzw Koerdisch Instituut, Derwich Ferho / Stad Brussel)
RvS (10e k.) nr. 236.053, 11 oktober 2016 (bvba Kasar / Stad Vilvoorde)
Cass. (1e k.) AR F.15.0026.N, 10 februari 2017 (stad B. / NV R.)
Gent (5e k.) nr. 2015/AR/541, 27 september 2016
Gent (5e k.) nr. 2015/AR/2264, 27 september 2016
De belasting op tweede verblijven: 'plus ça change, plus c’est la même chose...'
RvS (10e k.) nr. 235.808, 20 september 2016 (Elisabeth Matthijs, Francis Verrone, Lien Vanassche, Axelle Lecocq / Vlaams Gewest)
RvS (10e k.) nr. 236.368, 8 november 2016 (nv Groothandel K.V.S. Dilsen, nv Installiebedrijf K.V.S. Dilsen thans de nv Aega / Stad Dilsen-Stokkem)
RvS (10e k.) nr. 236.757, 13 december 2016 (BVBA Gova Meubelen / Vlaamse Gewest)
Geen lichte, maar volwaardige planologische toets vereist bij een handelsvestigingsvergunning
RvS (10e k.) nr. 237.338, 10 februari 2017 (Eddy Timmermans / Gemeente Pepingen)
Structurele onbestuurbaarheid: de remedie is erger dan de kwaal
RvS (10e k.) nr. 237.482, 23 februari 2017 (Veerle Baeyens, Astrid De Winne / Gemeente Haaltert)
Recente wijzigingen aan de RMI-Wet
Het decreet integraal handelsvestigingsbeleid. Een (r)evolutie
Nieuwe regelgeving voor de re-integratie van arbeidsongeschikte personeelsleden. Toelichting en kanttekening bij de toepassing op het (lokaal) overheidspersoneel
RvS (10e k.) nr. 233.760, 5 februari 2016 (bvba HS-Trading / Gemeente Maasmechelen)
RvS (10e k.) nr. 233.767, 6 februari 2016 (bvba Kings, Jean-Paul Moreels / Stad Aalst)
RvS (10e k.) nr. 235.518, 15 juli 2016 (bvba Ramses / Burgemeester van de stad Vilvoorde)
RvS (10e k.) nr. 235.738, 13 september 2016 (vzw Desk, Natascha Roek / Gemeente Maldegem)
RvS (10e k.) nr. 235.786, 16 september 2016 (bvba Noxx Antwerp / Stad Antwerpen)
RvS (10e k.) nr. 235.805, 20 september 2016 (vzw Koerdisch Instituut, Derwich Ferho / Stad Brussel)
RvS (10e k.) nr. 236.053, 11 oktober 2016 (bvba Kasar / Stad Vilvoorde)
Cass. (1e k.) AR F.15.0026.N, 10 februari 2017 (stad B. / NV R.)
Gent (5e k.) nr. 2015/AR/541, 27 september 2016
Gent (5e k.) nr. 2015/AR/2264, 27 september 2016
De belasting op tweede verblijven: 'plus ça change, plus c’est la même chose...'
RvS (10e k.) nr. 235.808, 20 september 2016 (Elisabeth Matthijs, Francis Verrone, Lien Vanassche, Axelle Lecocq / Vlaams Gewest)
RvS (10e k.) nr. 236.368, 8 november 2016 (nv Groothandel K.V.S. Dilsen, nv Installiebedrijf K.V.S. Dilsen thans de nv Aega / Stad Dilsen-Stokkem)
RvS (10e k.) nr. 236.757, 13 december 2016 (BVBA Gova Meubelen / Vlaamse Gewest)
Geen lichte, maar volwaardige planologische toets vereist bij een handelsvestigingsvergunning
RvS (10e k.) nr. 237.338, 10 februari 2017 (Eddy Timmermans / Gemeente Pepingen)
Structurele onbestuurbaarheid: de remedie is erger dan de kwaal
RvS (10e k.) nr. 237.482, 23 februari 2017 (Veerle Baeyens, Astrid De Winne / Gemeente Haaltert)
Jaar
2017
Volume
2017
Nummer
2
Pagina
114
Taal
Nederlands
Rechtscollege
Raad van State - Conseil d’Etat, 11/10/2016
Referentie
“RvS (10e k.) nr. 236.053, 11 oktober 2016 (bvba Kasar / Stad Vilvoorde)”, TVGEM 2017, nr. 2, 114
Samenvatting
Samenvatting 1 De feitelijke grond voor de bestreden beslissing tot het opleggen van een sluitingsuur is de blijvende geluidsoverlast die niet wordt betwist. De bestreden beslissing is niet als een sanctie te kwalificeren, maar te beschouwen als een preventieve maatregel waartoe de burgemeester met het oog op de beveiliging van de openbare orde en rust meende te moeten overgaan, nu de inspanningen die verzoekster heeft geleverd kennelijk niet voldoende waren om de geluidsoverlast te doen verdwijnen. Het feit dat de burgemeester niet eerst ook nog het resultaat van de overeengekomen expertise heeft afgewacht, wijst op het eerste gezicht niet op enig tekort aan logica of een ander gebrek in de motivering. (Art. 133 en 135 Nieuwe Gemeentewet).
Geachte bezoeker
Deze pagina is gereserveerd voor de Jurisquare leden.
Bent u reeds lid van Jurisquare, gelieve u aan te melden via de knop 'Inloggen' hieronder. Bent u nog geen lid, klik dan op de knop 'Abonneren'. Vanaf € 422,57 (BTW excl.) per jaar bent u reeds lid van Jurisquare en heeft u toegang tot de grootste digitale bibliotheek van België!