Volume 2014 : 4
EDITORIAAL. De blijvende actualiteit van het goeddeels vergeten art. 24, § 3, 2de lid Gw.
... En nog maar eens het inschrijvingsrecht!
De keuze voor levensbeschouwelijk onderricht in officiële scholen in de Franse Gemeenschap beoordeeld door het Grondwettelijk Hof.
De pedagogische begeleidingsdiensten: van het ontstaan tot de evaluatie van 25 jaar uitbouw en werking.
Internationale ontwikkelingen in kwaliteitszorg (2005-2015).
Dualisering, onderwijs en welvaartsstaat.
Nood aan een nieuwe democratiseringsgolf. De transitie naar superdiversiteit als uitdaging voor hoger onderwijs.
De lange weg van de niet-confessionele zedenleer. Overwegingen bij het arrest van het Grondwettelijk Hof nr. 34/2015 van 12 maart 2015.
Onderwijsongelijkheid evidence-based aanpakken: eentalige taalremediëring of meertalige taalvalorisering?
Afstemming tussen het secundair onderwijs en de arbeidsmarkt.
RECHTSPRAAKOVERZICHT (TORB 2014-15, nr. 4).
EDITORIAAL. De blijvende actualiteit van het goeddeels vergeten art. 24, § 3, 2de lid Gw.
... En nog maar eens het inschrijvingsrecht!
De keuze voor levensbeschouwelijk onderricht in officiële scholen in de Franse Gemeenschap beoordeeld door het Grondwettelijk Hof.
De pedagogische begeleidingsdiensten: van het ontstaan tot de evaluatie van 25 jaar uitbouw en werking.
Internationale ontwikkelingen in kwaliteitszorg (2005-2015).
Dualisering, onderwijs en welvaartsstaat.
Nood aan een nieuwe democratiseringsgolf. De transitie naar superdiversiteit als uitdaging voor hoger onderwijs.
De lange weg van de niet-confessionele zedenleer. Overwegingen bij het arrest van het Grondwettelijk Hof nr. 34/2015 van 12 maart 2015.
Onderwijsongelijkheid evidence-based aanpakken: eentalige taalremediëring of meertalige taalvalorisering?
Afstemming tussen het secundair onderwijs en de arbeidsmarkt.
RECHTSPRAAKOVERZICHT (TORB 2014-15, nr. 4).
Year
2014
Volume
2014
Number
4
Page
4
Language
Dutch
Court
Reference
L.M. VENY e.a., “... En nog maar eens het inschrijvingsrecht!”, T.O.R.B. 2014-15, nr. 4, 4-17
Recapitulation
Met Onderwijsdecreet XXIV brengt het Vlaams Parlement opnieuw belangrijke wijzigingen aan het inschrijvingsrecht aan zoals dat met het GOK-I-decreet van 28 juni 2002 werd ingevoerd en dit voor zowel het basis- als secundair onderwijs. Grosso modo houden de wijzigingen en aanvullingen verband met de gewaarborgde schoolloopbaan bij overschrijding van de capaciteit of volzetverklaring evenals bij herstructurering en afsplitsing, een uitbreiding van de campusgedachte, gewijzigde voorrangsregels, de capaciteitsbepaling voor anderstalige nieuwkomers, het inschrijvingsregister en de gestandhouding ervan ... Ten slotte zal in de onderhavige bijdrage ook summier over de invloed van het zogenaamde M-decreet en het inschrijvingsrecht van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften in het gewoon onderwijs worden stilgestaan.
Dear visitor
This page is reserved for Jurisquare members.
If you already are a member, please click the 'Log in' button below. If you would like to become a member, please click the 'Subscribe' button below. You can have access to the largest legal library in Belgium from € 422,57(VAT excl.) onwards!