Volume 2020 : 4
Destination unknown: the impact of COVID-19 on the granting of State Aid for European Airlines
De verenigbaarheid van nationale belangen met het gemeenschappelijk erfgoed van de mensheid
Mise en perspective du régime juridique des câbles sous-marins du 19e siècle à nos jours
Wrakverwijdering en beperking van aansprakelijkheid na invoering van het nieuw Belgisch Scheepvaartwetboek
UK Court of Appeal, 24 mei 2017
To deliver or not to deliver: that is the question. Omtrent het begrip aflevering in het transport
Antwerpen (k. B4), 28 januari 2019, 2016/RK/22
Over het voorrecht van de commissionair-expediteur, de container en het vermoeden van de goede trouw
Antwerpen (k. B4), 18 maart 2019, 2015/AR/2304
Demurrage & detention voor containers als perpetuum mobile van rederijinkomsten?
Antwerpen (k. B4), 9 september 2019, 2017/RK/35
Wrakverwijdering en beperking van aansprakelijkheid – opgeruimd staat netjes!
Antwerpen (k. B4), 20 mei 2019, 2016/AR/828
Antwerpen (k. B4M), 15 juni 2020, 2010/AR/2474
Destination unknown: the impact of COVID-19 on the granting of State Aid for European Airlines
De verenigbaarheid van nationale belangen met het gemeenschappelijk erfgoed van de mensheid
Mise en perspective du régime juridique des câbles sous-marins du 19e siècle à nos jours
Wrakverwijdering en beperking van aansprakelijkheid na invoering van het nieuw Belgisch Scheepvaartwetboek
UK Court of Appeal, 24 mei 2017
To deliver or not to deliver: that is the question. Omtrent het begrip aflevering in het transport
Antwerpen (k. B4), 28 januari 2019, 2016/RK/22
Over het voorrecht van de commissionair-expediteur, de container en het vermoeden van de goede trouw
Antwerpen (k. B4), 18 maart 2019, 2015/AR/2304
Demurrage & detention voor containers als perpetuum mobile van rederijinkomsten?
Antwerpen (k. B4), 9 september 2019, 2017/RK/35
Wrakverwijdering en beperking van aansprakelijkheid – opgeruimd staat netjes!
Antwerpen (k. B4), 20 mei 2019, 2016/AR/828
Antwerpen (k. B4M), 15 juni 2020, 2010/AR/2474
Année
2020
Volume
2020
Numéro
4
Page
517
Langue
Néerlandais
Juridiction
Antwerpen, Hof van Beroep - Cour d'Appel, 20/05/2019
Référence
“Antwerpen (k. B4), 20 mei 2019, 2016/AR/828”, IHT 2020, nr. 4, 517-527
Résumé
De instructie “hold for pick-up” op de luchtvrachtbrief hield enkel in dat de goederen door de vervoerder of zijn aangestelde dienden te worden bijgehouden tot op het ogenblik dat de vervoerder of zijn aangestelde nadere instructies ontvangen zouden hebben om het goed aan de bestemmeling te overhandigen, zonder te impliceren dat gewacht had moeten worden op een betalingsbevestiging, nu niet geopteerd werd voor de instructie “cash on delivery”. De vervoerder heeft de goederen pas afgeleverd na zulk een instructie tot vrijgave te hebben ontvangen, die weliswaar vervalst was. Uit niets blijkt dat de vervoerder wist of had moeten weten dat de fax met de instructie tot vrijgave vervalst was. Het niet opgemerkt hebben van de vervalsing maakt geen intentionele fout uit, en evenmin een karakteristieke fout in de zin van artikel 25, minstens bij gebrek aan bewijs van de effectieve wetenschap van de waarschijnlijkheid van de schade. Het gegeven dat de aangestelde van de vervoerder niet gezien had dat het faxnummer op het vervalste bericht niet overeen stemde met het faxnummer van de bestemmeling doet hieraan geen afbreuk, net zomin als het gegeven dat de auteur van de vervalsing, die zich al vaker had aangeboden om namens de bestemmeling goederen af te halen, het nummer van de luchtvrachtbrief had vernomen van de aangestelde van de vervoerder.
Cher visiteur,
Cette page est resevée aux menbres de Jurisquare.
Veuillez vous connecter en cliquant sur le bouton 'Log in' ci-dessous, ou demander sans engagement une offre personnalisée en cliquant sur le bouton 'Abonner'. A partir de € 422,57(hors TVA) par an vous devenez déjà membre de Jurisquare et pouvez déjà accéder à la plus grande bibliothèque juridique digitale de Belgique!