Volume 2018 : 4
Burgerparticipatie in Vlaanderen: de agenda van de decreetgever geëvalueerd
Kroniek Parlementair Recht
RvS (14e k.) nr. 240.239, 20 december 2017 (Belgische Staat / X., X., X.)
RvS (9e k.) nr. 240.068, 4 december 2017 (Margaux Torrelle / vzw Schoolbestuur De Pleinschool & Sint-Amandscollege)
RvS (9e k.) nr. 240.078, 5 december 2017 (Céline Claessens - Van Den Eynde / Vlaamse Gemeenschap)
RvS (12e k.) nr. 240.043, 30 november 2017 (nv Bopro Sustainable Investment / Sogent)
RvS (12e k.) nr. 240.186, 14 december 2017 (nv Antwerpse Bouwwerken, nv Valens, nv Jan De Nul / Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie)
RvS (12e k.) nr. 240.267, 21 december 2017 (nv Van Hulle Paul Grondwerken / Stad Brugge)
RvS (12e k.) nr. 240.322, 27 december 2017 (nv Recutex, bvba Victrans, bvba Vlaams Inzamel Centrum Textiel (bvba VICT) / Gemeente Dilbeek)
RvS (9e k.) nr. 240.323, 27 december 2017 (Radioworks Comm.V. / Vlaamse Gemeenschap)
RvS (10e k.) nr. 240.303, 22 december 2017 (Commanditaire vennootschap naar Duits recht Lidl Belgium GmbH en Co. KG / Stad Lier, Provincie Antwerpen)
RvS (9e k.) nr. 240.161, 12 december 2017 (Abdelmajid Ahanssas / Vlaamse Gewest)
RvS (9e k.) nr. 240.219, 18 december 2017 (vzw Vlaams Komitee Brussel / Gemeente Schaarbeek)
[Adviezen] Afdeling Wetgeving Raad van State
Burgerparticipatie in Vlaanderen: de agenda van de decreetgever geëvalueerd
Kroniek Parlementair Recht
RvS (14e k.) nr. 240.239, 20 december 2017 (Belgische Staat / X., X., X.)
RvS (9e k.) nr. 240.068, 4 december 2017 (Margaux Torrelle / vzw Schoolbestuur De Pleinschool & Sint-Amandscollege)
RvS (9e k.) nr. 240.078, 5 december 2017 (Céline Claessens - Van Den Eynde / Vlaamse Gemeenschap)
RvS (12e k.) nr. 240.043, 30 november 2017 (nv Bopro Sustainable Investment / Sogent)
RvS (12e k.) nr. 240.186, 14 december 2017 (nv Antwerpse Bouwwerken, nv Valens, nv Jan De Nul / Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie)
RvS (12e k.) nr. 240.267, 21 december 2017 (nv Van Hulle Paul Grondwerken / Stad Brugge)
RvS (12e k.) nr. 240.322, 27 december 2017 (nv Recutex, bvba Victrans, bvba Vlaams Inzamel Centrum Textiel (bvba VICT) / Gemeente Dilbeek)
RvS (9e k.) nr. 240.323, 27 december 2017 (Radioworks Comm.V. / Vlaamse Gemeenschap)
RvS (10e k.) nr. 240.303, 22 december 2017 (Commanditaire vennootschap naar Duits recht Lidl Belgium GmbH en Co. KG / Stad Lier, Provincie Antwerpen)
RvS (9e k.) nr. 240.161, 12 december 2017 (Abdelmajid Ahanssas / Vlaamse Gewest)
RvS (9e k.) nr. 240.219, 18 december 2017 (vzw Vlaams Komitee Brussel / Gemeente Schaarbeek)
[Adviezen] Afdeling Wetgeving Raad van State
Année
2018
Volume
2018
Numéro
4
Page
268
Langue
Néerlandais
Juridiction
Raad van State - Conseil d’Etat, 05/12/2017
Référence
“RvS (9e k.) nr. 240.078, 5 december 2017 (Céline Claessens - Van Den Eynde / Vlaamse Gemeenschap)”, TBP 2018, nr. 4, 268
Résumé
Samenvatting 1 Indien verzoekster de onwettigheid kan aantonen van de eerste bestreden beslissing, dan komt vast te staan dat haar kandidatuur, die de enige was in de eerste selectieprocedure, onwettig is afgewezen en volgt daaruit ook de onwettigheid van de tweede wervingsprocedure die geresulteerd heeft in de aanstelling van T.T. Aldus kan de beoordeling van de ene vordering een bepalende weerslag hebben op de uitkomst van de andere vordering. Dienvolgens kunnen beide bestreden beslissingen met één enkel verzoekschrift worden aangevochten. Samenvatting 2 In beginsel doet diegene die kennis heeft gekregen van de oproep tot de kandidaten voor een vacante betrekking, maar zich niet kandidaat heeft gesteld, niet blijken van het rechtens vereiste belang bij de nietigverklaring van de benoeming die in die betrekking wordt gedaan. In dat geval ontbreekt immers het geïndividualiseerde verband tussen de verzoekende partij en de bestreden benoeming dat vereist is om de benoeming ontvankelijk te kunnen bestrijden. De zaken liggen slechts anders wanneer de verzoekende partij deugdelijke redenen had om zich geen kandidaat te stellen. Dit is in casu wel degelijk het geval, aangezien de verwerende partij uitdrukkelijk heeft beslist om de kandidatuur van verzoekster, die de enige kandidate was in de eerste selectieprocedure, af te wijzen als ongeschikt en verzoekster dus ook redelijkerwijze mocht aannemen dat zij bij een nieuwe kandidaatstelling zou worden afgewezen op grond van de ongunstige beoordeling van haar eerdere kandidaatstelling. Het feit dat verzoekster ervoor gekozen heeft alleen de aanstelling, na de tweede wervingsprocedure, van de gekozen beleidscoördinator aan te vechten, ontneemt haar niet het belang bij het bestrijden van de afwijzing van haar eigen kandidaatstelling in het kader van de eerste wervingsprocedure.
Cher visiteur,
Cette page est resevée aux menbres de Jurisquare.
Veuillez vous connecter en cliquant sur le bouton 'Log in' ci-dessous, ou demander sans engagement une offre personnalisée en cliquant sur le bouton 'Abonner'. A partir de € 422,57(hors TVA) par an vous devenez déjà membre de Jurisquare et pouvez déjà accéder à la plus grande bibliothèque juridique digitale de Belgique!